Select Page

Na vabilo CEPROME (centra za zaščito mladoletnih, Južna Amerika) sem bil navzoč na 3. južnoameriškem kongresu o preprečevanju zlorab.

Navzoče na kongresu, ki smo na kongres prišli iz dvajsetih držav Južne Amerike in Evrope, je pozdravila ekipa CEPROME ter gostitelj srečanja José Domingo Ulloa, nadškof nadškofije Panamá, ter podpredsednik sveta škofov Južne Amerike in Karibov.

Več kakor 400 udeležencev se je nato odpravilo na pot razmišljanja o zaščiti človekovega dostojanstva ter njene vključitve v vsakdanje življenje.

Prvi dan so s svojimi nagovori zaznamovali: María Inés Franck, predsednica CEPROME (Ranljivost, vzroki, priložnosti za nevarnosti ter preventiva, Evangelij kot kraj razkritja, da ranljivi niso predmet ampak dejavnik družbenih sprememb); kardinal Seán O’Malley, nadškof nadškofije Boston (ZDA) in predsednik Papeške komisije za zaščito mladoletnih (predstavitev pisma papeža Frančiška udeležencem Kongresa in utemeljitev poslanstva Papeške komisije) ter Carolina Montero iz Čila (Ranljivost in zlorabe v teološkem kontekstu).

Dan smo sklenili z bogoslužjem v katedrali.

Drugi dan je zaznamoval priznani duhovnik in profesor Amedeo Cencini, duhovnik, psiholog in psihoterapevt, avtor številnih del s področja duhovnega spremljanja in oblikovanja duhovnik poklicev. V svojih dveh nagovorih je izpostavil teološki pogled na ranljivost. Pričel je s tematiko zlorab, ki so razkrile človekovo ranljivost.  Bog je ranljiv. Božja vsemogočnost je v ranljivi ljubezni. Samo Bog je lahko izvolil iti na križ, pa bi tega lahko ne storil; in samo Bog je izvolil ne sestopiti s križa, pa bi to lahko storil. Vsak posameznik mora prepoznati svojo ranljivost, da jo tako obvaruje pred tem, da bi bila ranjena ali zlorabljena. Vzgoja za ranljivost je zato vzgoja človeške, moralne in duhovne občutljivosti za medsebojne odnose.

S svojimi nagovori sta nas obogatila še: Jordi Pujol, profesor na Papeški univerzi Santa Croce v Rimu (Antropologija ranljivosti, ranljivost v javnem diskurzu in kot družbeno kultura pripoved) in Irma Patricia Espinosa Hernández, članica Papeške komisije za zaščito mladoletnih (Spolne zlorabe kot zlorabe moči ter celostna reparacija).

Tretji dan je zaznamoval Jordi Bertomeu Farnós, izvedenec v kanonskem pravu, izjemen preiskovalec zlorab v katoliški Cerkvi. Udeležence je nagovoril z mislijo, da sedanjo krizo v Cerkvi gledamo s vidika verujočega. Cerkev ranljivih je Cerkev, ki sprejema ranljive; to je Cerkev, ki sledi Jezusu. Predavatelj je zagovarjal tezo, da je katoliška Cerkev skozi celotno zgodovino govorila o ranljivih; in tudi prepoznavala agresorje. Danes pa obstaja nevarnost, da Cerkev norm ne vpelje; in tako posledično postane prostor, kjer ni mesta za pravičnost. Jordi je predavanje sklenil podobno kakor Amadeo Cencini: Lažni misticizem je najhujša zloraba oblasti, saj se človek prilasti mesta, ki pripada samo Bogu.

Popoldanski del je oblikovala profesorica Ilva Hoyos Castañeda (Ranljivost in človekove pravice). Podala je zanimiv razvoj zavesti o ranljivosti posameznikov in skupin.

Dan smo sklenili s kulturno prireditvijo: predstavitvijo krajevne folklorne skupine.

V torek, 12. marca, in v četrtek, 14. marca, sta akademskim predavanjem sledili predstavitvi tematik, povezanih s kongresom. V torek so nastopili: Jaime Cardenas (Španija) s tematiko »Odpuščanje«; Angélica Pilar Ramírez (Čile) s tematiko “Spremljanje ranljivih skupin” in Janez Cerar (Slovenija) s tematiko “Pogled na primer Rupnik iz Slovenije”. V petek je nastopil duhovnik Luis Alfonso Zamorano s predstavitvijo svoje knjige »Te llamarán mi favorita«, o ozdravljenju duhovnih ran kot posledic zlorab.

Prispevek Janeza Cerarja (na Kongresu podan v španskem jeziku) je v celoti objavljen v priponki, spodaj.

Ob sklepu kongresa je bil slovesno razglašen kraj 4. Kongresa o preprečevanju zlorab: LIMA (PERU).

Zahvaljujem se Novici Mihajloviću, novinarju časopisne hiše DELO, za spremljanje, strokovno pomoč in nasvete v času kongresa v Panami.

Poročilo pripravil Janez Cerar, koordinator Zavoda Dovolj je.

© Foto: CEPROME in DOVOLJ.JE